Facebook Fanpage: 5 tips om jouw content op te laten vallen!

Facebook Twitter LinkedIn Google+Infobesitas, information overload, ook jouw  potentiële klanten hebben hier last van. Hoe zorg je er nu voor dat tussen die veelheid aan informatie jouw content opvalt op Facebook? Om te zorgen dat jouw content boven het maaiveld uitsteekt, hieronder 5 tips om de zichtbaarheid van je content op Facebook te vergroten.

Tip #1. Maak een Facebook Fanpage

Een Facebook Fanpage (bedrijfspagina) voor jouw bedrijf of merk laat zien wat je bedrijf doet behalve geld verdienen. Geef klanten via Facebook een kijkje in de keuken. Doe aanbiedingen die je elders niet doet en deel leuke informatie gerelateerd aan jouw product of dienst.

Tip #2. Durf anders te zijn

Steeds meer mensen hebben een persoonlijk Facebook profiel en de meeste bedrijven krijgen door dat zij regelmatig interactie met hun ‘Facebook Fans’ moeten hebben. Begin met een interactieve wedstrijd! Bied content exclusief via Facebook. Met andere woorden, geef mensen een goede reden om je Facebook pagina te ‘Liken’. Die reden hebben zij niet als je Facebook Pagina niets anders is dan je website of blog op een ander platvorm.

Tip #3. Experimenteer met Facebook Ads

Facebook ads geven je de mogelijkheid je boodschap te tonen aan een doelgroep zo specifiek gedefinieerd als jij wilt. Op die manier krijg je meer bezoekers op je Facebook Pagina. Het leuke is, je kunt alle stappen van het maken van een Facebook Ad doorlopen, zonder hem daadwerkelijk te plaatsen. Op die manier kun je kijken hoe groot je doelgroep is. Bijvoorbeeld hoeveel mannen tussen de 20 en 30 uit Amsterdam zitten er op Facebook.

Tip #4. Beperk je niet tot tekst!

Deel afbeeldingen, YouTubes, links… In plaats van je tekst in het update veld te typen… deel een foto, filmpje of link via je Facebook pagina en typ je tekst in het veld waar je een toelichting kunt geven. Op deze manier valt je post veel sneller op tussen de vele berichten op het Facebook Prikbord van je fans. Maak van Facebook een visuale belevenis voor de mensen die je Facebook Pagina bezoeken.

Tip #5 Maak je eigen landingspagina tab

Maak dit de ‘default’ pagina voor nieuwe bezoekers. Zorg dat het hier meteen duidelijk is wat voor de bezoeker het voordeel is om je Facebook Pagina te ‘liken’. Bijvoorbeeld toegang tot exclusive informatie of de mogelijkheid een e-book te downloaden. Dit geeft je de mogelijkheid om de bezoeker een rijkere ervaring te geven op de Facebook Pagina van jouw bedrijf. Een mooi voorbeeld is de Coca-Cola Facebook Pagina. Coca-Cola maakt zeer effectief gebruik van ‘custom’ (op maat gemaakte) tabs. Als je er toch een kijkje neemt, klik dan vooral op ‘more’.

» Hoe zorg jij ervoor dat je content niet verloren gaat in de overvloed op social media? «

Advertenties

Over Petra Fisher | The LinkedIn Addict

Petra Fisher [@PetraFisher] is a speaker, trainer and coach with a strong focus on Corporate LinkedIn Training, Executive LinkedIn Coaching and Social Media Marketing. Wannabe Nerd | Train the Trainer | Allround Happy Person | @linkedinADDICT | Amsterdam | Australia | USA | Skype · http://petrafisher.com
Dit bericht werd geplaatst in Facebook, Social Media Marketing, Socialmedia Tips en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Reageren:

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s