LinkedIn profiel 100% zonder 3 aanbevelingen?

100% complete profile linkedin coach linkedin trainingHet mooie van LinkedIn is dat zij continue veranderingen doorvoeren zonder het ook maar iemand te laten weten! Dit houdt het spannend. Elke keer weer een vrolijk moment: “Wow, volgens mij hebben we net iets nieuws ontdekt!” Daarnaast is het natuurlijk ideaal voor elke LinkedIn coach en LinkedIn trainer… stel je voor dat LinkedIn wijzigingen luid en duidelijk aankondigt en er dan nog tekst en uitleg bij geeft ook! Dan ben je als trainer toch zo out of business!

Vorige week moest ik goed de slaap uit mijn ogen wrijven. Ik zag bij een deelnemer van de LinkedIn training een ‘95% complete profile’ ZONDER RECOMMENDATIONS! Die avond meteen op zoek naar een verklaring. Niet gevonden. Daarom niet getreurd. Zoals gezegd, de onverwachte veranderingen binnen LinkedIn houden het spannend!

Vandaag zag ik de vraag op Twitter langskomen: 100% complete profile linkedin coach

 

 

 

Inmiddels meer LinkedIn trainers gehoord die het verschijnsel tegen komen. Ik denk dat het voor veel mensen een verademing is dat zij nu zonder ‘recommendations’ de status van ‘100% complete profile’ op LinkedIn kunnen bereiken. Ergens is het ook jammer. Het was zo’n mooi duwtje in de rug om over die schroom heen te stappen en aanbevelingen te vragen.

Is jouw LinkedIn profiel nog geen 100% en heb je geen ‘recommendations’? Neem dan nu de laatste stappen om de 100% te bereiken en deel hieronder hoe jouw LinkedIn profiel 100% compleet status bereikt heeft zonder aanbevelingen! Ik ben benieuwd…

 

Over Petra Fisher | The LinkedIn Addict

Petra Fisher [@PetraFisher] is a speaker, trainer and coach with a strong focus on Corporate LinkedIn Training, Executive LinkedIn Coaching and Social Media Marketing. Wannabe Nerd | Train the Trainer | Allround Happy Person | @linkedinADDICT | Amsterdam | Australia | USA | Skype · http://petrafisher.com
Dit bericht werd geplaatst in LinkedIn, LinkedIn Coach en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op LinkedIn profiel 100% zonder 3 aanbevelingen?

  1. Frank zegt:

    Waarom is (lijkt?) het zo belangrijk te zijn, om de 100% te bereiken?

  2. Jacqueline Boudens zegt:

    Goed om te lezen dat het anderen ook is overkomen.
    En idd, dubbele gevoelens over mijn 100% status, met 1 aanbeveling 🙂
    Met dank aan Frits van der Pluijm, die me razendsnel de link naar deze vraag stuurde.

  3. Frank Trommelen zegt:

    Ik had mijn profiel op 100% (met recommendations), maar ontdekte enkele weken geleden dat LinkedIn mijn percentage verlaagd had. Ik kreeg de ‘tip’ mijn skills aan te passen/toe te voegen.
    Mijn public profile is:
    http://nl.linkedin.com/in/franktrommelen

    Groet, Frank

    • Petra Fisher zegt:

      Hé die is nieuw! Dank voor het delen Frank. LinkedIn vind nu dus blijkbaar skills zo belangrijk dat zij je percentage vrolijk verlagen als je geen skills aan je LinkedIn profiel toevoegt. Het blijft feest met de nieuwe ontwikkelingen 😉

  4. Jan zegt:

    Zonder aanbevelingen had ik 85% compleet. Nadat ik 2 aanbevelingen had, steeg het percentage naar 95%. Het toevoegen van een beschrijving van mijn huidige functie / werkzaamheden, heeft tot een 100% score geleid.

    • Petra Fisher zegt:

      Dank je voor het delen Jan. Toen ik deze blogpost schreef twijfelde ik nog een beetje of ik de slaap wel goed uit mijn ogen had gewreven. Nu met al deze comments, waaronder de jouwe, is het het voor mij (en alle lezers van dit blog) mooi duidelijk!

  5. Het is mooi dat je geen recommendation meer nodig hebt voor een 100% profile.
    Maar recommendations zelf zijn wel steeds belangrijker aan het worden. Een groot deel van mijn klanten neemt contact met mij op n.a.v. mijn recommendations.

    • Petra Fisher zegt:

      Ha Bennet, je neemt me de woorden uit de mond. Vandaar mijn dubbele gevoelens m.b.t. deze aanpassing. Ik denk dat er mensen zijn die erg blij zijn nu niet om aanbevelingen te hoeven vragen. Maar veel mensen onderschatten de kracht van juist die aanbevelingen. Jij geeft hier een perfect voorbeeld: “Een groot deel van mijn klanten neemt contact met me op n.a.v. mijn recommendations”. Dus mensen: ook al is je profiel 100% compleet, wil je echt succes boeken via LinkedIn … zorg dan dat je toch voor minstens 3 aanbevelingen gaat!

  6. Mariska van Ingen zegt:

    Het klopt inderdaad dat je 100% kunt halen zonder aanbevelingen. Dat was bij mij ook het geval. Inmiddels heb ik 1 aanbeveling, maar daarvoor was de 100% al gehaald.
    Ik had al een aantal jaren een profiel op Linkedin, maar de laatste tijd druk bezig geweest om deze te updaten.

    http://www.linkedin.com/in/mariskavaningen

    • Petra Fisher zegt:

      Dag Mariska, dank voor je bevestiging. Drie aanbevelingen zijn niet meer nodig! Ben gelijk ook even op je LinkedIn profiel gaan kijken. Ziet er goed uit!

  7. Mustafa zegt:

    Ja Ik zag het ook op mijn profiel.. Ik dacht eerst dat het een fout was en dat het wel recht gezet zou worden door Linkedin. Maar ik zag vandaag bij het ‘editen’ van mijn profiel nog steeds 100% staan. Mijn profiel is met 2 recommendations 100%.. Geen problemen hoor 🙂

    Alleen jammer dat het niet algemeen geïnformeerd is.

    Hier is mijn (public) profiel en ik voeg graag mensen toe in mijn netwerk 😉
    http://nl.linkedin.com/in/mustafacevik

    Groetjes, Mustafa

    • Petra Fisher zegt:

      Dag Mustafa, dank je voor het delen van je ervaring! Ik ben benieuwd wie er nog meer de 85% barrière doorbroken heeft zonder aanbeveling, of zoals Mustafa 100% met ‘slechts’ twee aanbevelingen. Blijft leuk, zomaar ondekkingen doen op LinkedIn.

Reageren:

