LinkedIn: Wie ziet mijn NL profiel en wie mijn EN? [leestijd: 1,5 minuut]

LinkedIn NL LinkedIn OranjeJe LinkedIn profiel kan sinds gister (vrijdag 27 januari 2012) op Nederlands gezet worden! Hoe zit dat als je je profiel in twee talen hebt aangemaakt? Hoe voorkom je dat je Nederlandse contacten je Engelse profiel te zien krijgen? Of misschien nog wel vervelender, dat al mijn Australische connecties standaard mijn Nederlandse profiel zien?

Jacco Valkenburg heeft het zo goed uitgelegd, dat ik hem even citeer:

»Er zijn 2 voorwaarden om standaard een NL (Dutch) profiel te zien:
1) Een bezoeker moet de taal op Nederlands hebben ingesteld
2) Het profiel dat bezocht word moet een Nederlandse versie bevatten
Alleen als hier aan is voldaan wordt eerst (default) het Nederlandse profiel getoond. Voor 98% van de LinkedIn gebruikers zal het English profile eerst getoond worden en dat is prima! Ik zou niet anders willen. De Nederlandstalige LinkedIn gebruikers krijgen nu direct mijn Dutch profiel te zien.«

Lees het volledige artikel van Jacco “LinkedIn in het Nederlands gebruiken kan probleemloos” op zijn eigen site.

Lange tijd twijfelde ik over het aanmaken van een tweede LinkedIn profiel. Leek me maar een gedoe, twee profielen bijhouden. Met deze nieuwe functionaliteit vind ik het echter de moeite waard. Heb jij al een tweede profiel? Zorg dan dat het up to date is. Ik kreeg van een goede bekende ineens een sterk verouderd profiel te zien. Als anderen hun standaard (default) op Nederlands zetten en jij hebt ooit een Nederlands profiel aangemaakt, dan is jouw Nederlandse LinkedIn profiel wat zij nu te zien krijgen!

Ik ga dit weekend een Nederlands LinkedIn profiel aanmaken, wat doe jij?

Over Petra Fisher | The LinkedIn Addict

Petra Fisher [@PetraFisher] is a speaker, trainer and coach with a strong focus on Corporate LinkedIn Training, Executive LinkedIn Coaching and Social Media Marketing. Wannabe Nerd | Train the Trainer | Allround Happy Person | @linkedinADDICT | Amsterdam | Australia | USA | Skype · http://petrafisher.com
Dit bericht werd geplaatst in LinkedIn, LinkedIn Coach, Quick tips, Socialmedia Tips en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Reageren:

