De URL naar jouw LinkedIn profiel in je email handtekening [leestijd: 1,5 minuut]

URL LinkedIn profiel aanpassenJe profiel is eigenlijk gewoon een website en heeft dus ook een URL. Die kun je mooi in je email handtekening zetten. Helemaal fijn natuurlijk, als hij er dan een beetje netjes uitziet.

Zo ziet de URL naar mijn openbare LinkedIN profiel eruit: http://nl.linkedin.com/in/petrafisher (en met /nl erachter kom je rechtstreeks op mijn Nederlandstalige profiel).

Standaard ziet je URL er niet zo uit, er staan nog allemaal cijfers en letters achter je naam. Ziet er niet zo mooi uit. Gelukkig is dit heel eenvoudig aan te passen:

– beweeg de muis over je naam (rechtsboven)
– klik op [instellingen]
– vaak moet je je nu voor de veiligheid even opnieuw aanmelden
– kies onder [nuttige koppelingen] de optie [uw openbare profiel bewerken]
– kies nu de optie [URL van uw openbare profiel aanpassen]
– vul hier alleen je naam in
– klik op de blauwe knop met [stel uw aangepaste URL in]

Nu heb ook jij een mooie, nette URL om in je email handtekening te plaatsen.

Ken je een collega, klant of andere relatie die nog een ‘onaangepaste’ URL heeft? Stuur dan gerust dit bericht door.

PS … zijn bovenstaande instructies niet te volgen, omdat je geen [instellingen] onder je naam hebt staan maar [settings] ? Even naar beneden scrollen en rechtsonder op [language] klikken. Nu kun je Nederlands kiezen!

Ik gebruik de URL naar mijn LinkedIn profiel in mijn email handtekening, op mijn website en in mijn CV. »Ik ben benieuwd waar jij de URL neerzet zodat mensen in één klik een kijkje op jouw LinkedIn profiel kunnen nemen. Deel je suggesties hieronder!«

Over Petra Fisher | The LinkedIn Addict

Petra Fisher [@PetraFisher] is a speaker, trainer and coach with a strong focus on Corporate LinkedIn Training, Executive LinkedIn Coaching and Social Media Marketing. Wannabe Nerd | Train the Trainer | Allround Happy Person | @linkedinADDICT | Amsterdam | Australia | USA | Skype · http://petrafisher.com
Dit bericht werd geplaatst in LinkedIn, LinkedIn Coach, Quick tips, Socialmedia Tips en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op De URL naar jouw LinkedIn profiel in je email handtekening [leestijd: 1,5 minuut]

  1. Tamara Hondsmerk zegt:

    Die kende ik ook nog niet. Bedankt voor de tip.

    • Petra Fisher zegt:

      Graag gedaan! Als je zelf nog vragen hebt… stel ze! Alles wat jij je afvraagt is vast onduidelijk voor meer mensen. Dus als je een vraag hebt, schrijf ik er een blog over!

  2. Hoi Petra,

    Toch weer iets dat ik niet wist. Bedankt!

    Sjoerd de Waal

  3. Arjan zegt:

    Meteen toegepast, deze tip. Ik stuur hem ook door naar mijn vrouw. Die heeft nog van die rare cijfers achter haar linkedIn url staan, zag ik laatst…

    • Petra Fisher zegt:

      Ha mooi Arjan. Als je vrouw het leuk vindt, is ze van harte welkom om te linken. Dan ziet ze zelf ook af en toe een handige tip voorbij komen!

  4. Harrie zegt:

    Dank je wel voor je input. Zoals altjd helder en duidelijk!

Reageren:

